RPH MINGGU KE-3.
(12.01.2015-16.01.2015)
Mata Pelajaran
|
Bahasa Melayu
|
Tingkatan: 1C dan 1L
|
Tarikh/Hari
|
12/01/2015 (Isnin)
hingga
16/01/2015 (Jumaat)
|
Masa: (12.50-6.20 ptg)
|
Minggu/Tunjang
|
3: (Orientasi Pelajar Tingkatan 1)
|
|
Refleksi
|
Pengajaran
dan pembelajaran kelas Tingkatan 1C dan 1L tidak dapat dijalankan sepanjang
minggu ini kerana semua tingkatan 1 terlibat dengan Program Orientasi Pelajar
Baharu di Dewan Sri Sadong.
|
Mata
Pelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan: 3
|
|
Tarikh/Hari
|
12/01/2015 (Isnin)
13/01/2015 (Selasa)
|
Masa:
3.25-4.00 (3K)
Masa: 3.25-
4.00 (3D)
Masa:
4.35-5.10 (3J)
|
|
Minggu/Tunjang
|
3/ BAB 1: Pendudukan Jepun di
Negara Kita
|
Bil Pelajar:
32 (3K)
: 30 (3D)
: 28 (3J)
|
|
Tajuk
|
1.1
Pemerintahan Jepun di Negara Kita (Kedatangan Jepun)
|
||
Hasil Pembelajaran
|
Aras 1: Pelajar dapat;
1.
Menyatakan sebab-sebab Jepun meluaskan kuasa
2.
Memerihalkan kedatangan Jepun keTanah Melayu
|
||
Konsep dan Istilah
|
|
||
Unsur/Tingkahlaku
Patriotisme
|
Kebijaksanaan
menyusun strategi
|
||
Bahan Bantu Mengajar
|
Buku Teks,
papan tulis dan kapur.
|
||
Aktiviti
|
1. Guru menerangkan
latar belakang Negara Jepun kepada pelajar.
2. Guru menerangkan
kepada pelajar sejarah pemerintahan Jepun di Negara kita di papan hitam.
3. Guru membina peta
minda faktor-faktor perluasan tentera Jepun ke Negara kita.
4. Pelajar menyalin
nota dalam buku masing-masing.
|
||
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran kelas 3K, 3D, 3J berjalan seperti yang
dirancang. Hampir semua murid kelas tingkatan 3K, 3D, 3J memberi respon dan
maklum balas yang positif berkenaan topik pengajaran sama ada bertanyakan
soalan mahupun meluahkan ketidakfahaman mereka mengenai sesuatu istilah
seterusnya mewujudkan komunikasi dua hala antara guru dan pelajar. Oleh itu,
80 peratus daripada objektif yang ditetapkan untuk kelas 3K, 3D, 3J mencapai
sasaran dan baki selebihnya memerlukan pemerhatian yang khusus daripada guru.
|
Mata
Pelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan: 3
|
|
Tarikh/Hari
|
14/01/2015 (Rabu)
16/01/2015 (Jumaat)
|
Masa:
12.50-2.00 (3K)
Masa: 4.35-
5.45 (3J)
Masa:
4.00-5.10 (3D)
|
|
Minggu/Tunjang
|
3/ BAB 1: Sambungan:Pendudukan
Jepun di Negara Kita
|
Bil Pelajar:
32 (3K)
: 30 (3D)
: 28 (3J)
|
|
Tajuk
|
1.1
Pemerintahan Jepun di Negara Kita (Kedatangan Jepun)
|
||
Hasil Pembelajaran
|
Aras 1: Pelajar dapat;
3.
Menyatakan sebab-sebab Jepun meluaskan kuasa
4.
Memerihalkan kedatangan Jepun keTanah Melayu
|
||
Konsep dan Istilah
|
|
||
Unsur/Tingkahlaku
Patriotisme
|
Kebijaksanaan
menyusun strategi
|
||
Bahan Bantu Mengajar
|
Buku Teks,
papan tulis dan kapur.
|
||
Aktiviti
|
5. Guru menerangkan
latar belakang Negara Jepun kepada pelajar.
6. Guru menerangkan
kepada pelajar sejarah pemerintahan Jepun di Negara kita di papan hitam.
7. Guru membina peta
minda faktor-faktor perluasan tentera Jepun ke Negara kita.
8. Pelajar menyalin
nota dalam buku masing-masing.
|
||
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran kelas 3K, 3D, 3J berjalan seperti yang
dirancang. Hampir semua murid kelas tingkatan 3K, 3D, 3J memberi respon dan
maklum balas yang positif berkenaan topik pengajaran sama ada bertanyakan
soalan mahupun meluahkan ketidakfahaman mereka mengenai sesuatu istilah
seterusnya mewujudkan komunikasi dua hala antara guru dan pelajar. Oleh itu,
80 peratus daripada objektif yang ditetapkan untuk kelas 3K, 3D, 3J mencapai
sasaran dan baki selebihnya memerlukan pemerhatian yang khusus daripada guru.
|
No comments:
Post a Comment