Friday 16 January 2015

RPH MINGGU KE-3

RPH MINGGU KE-3. (12.01.2015-16.01.2015)

Mata Pelajaran
Bahasa Melayu
Tingkatan: 1C dan 1L
Tarikh/Hari
12/01/2015 (Isnin)
hingga
16/01/2015 (Jumaat)
Masa: (12.50-6.20 ptg)
Minggu/Tunjang
3: (Orientasi Pelajar Tingkatan 1)
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran kelas Tingkatan 1C dan 1L tidak dapat dijalankan sepanjang minggu ini kerana semua tingkatan 1 terlibat dengan Program Orientasi Pelajar Baharu di Dewan Sri Sadong.

Mata Pelajaran
Sejarah
Tingkatan: 3
Tarikh/Hari
12/01/2015 (Isnin)
13/01/2015 (Selasa)
Masa: 3.25-4.00 (3K)
Masa: 3.25- 4.00 (3D)
Masa: 4.35-5.10 (3J)
Minggu/Tunjang
3/ BAB 1: Pendudukan Jepun di Negara Kita
Bil Pelajar: 32 (3K)
               : 30 (3D)
               : 28 (3J)
Tajuk
1.1 Pemerintahan Jepun di Negara Kita (Kedatangan Jepun)
Hasil Pembelajaran

Aras 1: Pelajar dapat;
1.     Menyatakan sebab-sebab Jepun meluaskan kuasa 
2.     Memerihalkan kedatangan Jepun keTanah Melayu
Konsep dan Istilah

 Lingkungan  Kesemakmuran  Bersama Asia Timur Raya ,“Asia untuk Asia” ,
Strategi Dasar “penjepunan” ,Taktik “Bumi Hangus” ,Pemerintahan tentera Taktik gerila
Unsur/Tingkahlaku Patriotisme
Kebijaksanaan menyusun strategi
Bahan Bantu Mengajar
Buku Teks, papan tulis dan kapur.
Aktiviti
1.       Guru menerangkan latar belakang Negara Jepun kepada pelajar.
2.       Guru menerangkan kepada pelajar sejarah pemerintahan Jepun di Negara kita di papan hitam.
3.       Guru membina peta minda faktor-faktor perluasan tentera Jepun ke Negara kita.
4.       Pelajar menyalin nota dalam buku masing-masing.
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran kelas 3K, 3D, 3J berjalan seperti yang dirancang. Hampir semua murid kelas tingkatan 3K, 3D, 3J memberi respon dan maklum balas yang positif berkenaan topik pengajaran sama ada bertanyakan soalan mahupun meluahkan ketidakfahaman mereka mengenai sesuatu istilah seterusnya mewujudkan komunikasi dua hala antara guru dan pelajar. Oleh itu, 80 peratus daripada objektif yang ditetapkan untuk kelas 3K, 3D, 3J mencapai sasaran dan baki selebihnya memerlukan pemerhatian yang khusus daripada guru.

Mata Pelajaran
Sejarah
Tingkatan: 3
Tarikh/Hari
14/01/2015 (Rabu)
16/01/2015 (Jumaat)
Masa: 12.50-2.00 (3K)
Masa: 4.35- 5.45 (3J)
Masa: 4.00-5.10 (3D)
Minggu/Tunjang
3/ BAB 1: Sambungan:Pendudukan Jepun di Negara Kita
Bil Pelajar: 32 (3K)
               : 30 (3D)
               : 28 (3J)
Tajuk
1.1 Pemerintahan Jepun di Negara Kita (Kedatangan Jepun)
Hasil Pembelajaran

Aras 1: Pelajar dapat;
3.     Menyatakan sebab-sebab Jepun meluaskan kuasa 
4.     Memerihalkan kedatangan Jepun keTanah Melayu
Konsep dan Istilah

 Lingkungan  Kesemakmuran  Bersama Asia Timur Raya ,“Asia untuk Asia” ,
Strategi Dasar “penjepunan” ,Taktik “Bumi Hangus” ,Pemerintahan tentera Taktik gerila
Unsur/Tingkahlaku Patriotisme
Kebijaksanaan menyusun strategi
Bahan Bantu Mengajar
Buku Teks, papan tulis dan kapur.
Aktiviti
5.       Guru menerangkan latar belakang Negara Jepun kepada pelajar.
6.       Guru menerangkan kepada pelajar sejarah pemerintahan Jepun di Negara kita di papan hitam.
7.       Guru membina peta minda faktor-faktor perluasan tentera Jepun ke Negara kita.
8.       Pelajar menyalin nota dalam buku masing-masing.
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran kelas 3K, 3D, 3J berjalan seperti yang dirancang. Hampir semua murid kelas tingkatan 3K, 3D, 3J memberi respon dan maklum balas yang positif berkenaan topik pengajaran sama ada bertanyakan soalan mahupun meluahkan ketidakfahaman mereka mengenai sesuatu istilah seterusnya mewujudkan komunikasi dua hala antara guru dan pelajar. Oleh itu, 80 peratus daripada objektif yang ditetapkan untuk kelas 3K, 3D, 3J mencapai sasaran dan baki selebihnya memerlukan pemerhatian yang khusus daripada guru.




No comments:

Post a Comment