Saturday, 5 July 2014

RPH MINGGU KE-25


RPH MINGGU KE-25 ( 16-06-2014 HINGGA 20-06-2014)


Mata Pelajaran
Sejarah
Tingkatan: 3
Tarikh/Hari
16/06/2014 (Isnin)
Masa: 12.50-2.00 (3B)
Masa: 4.35-5.10 (3G)
Masa: 5.10-6.20 (3F)
Minggu/Tunjang
25/ Ulangkaji
Bil Pelajar: 33 (3B), 34,(3F), 34(3G)
Tajuk
Ulangkaji Peperiksaan Pertengahan Tahun
Hasil Pembelajaran

Aras 1: Pelajar dapat;
1.       Memperbetulkan kesalahan yang dilakukan.
2.       Mengetahui jawapan yang sebenar.
Bahan Bantu Mengajar
Buku Teks, papan tulis dan kapur, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
Aktiviti
1.       Guru mengaitkan pengajaran lepas dengan topik pengajaran pada hari ini.
2.       Guru menerangkan jawapan yang sebenar kepada para pelajar.
3.       Pelajar memperbetulakan kesalahan masing-masing.
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran kelas 3B,3F dan 3G  berjalan seperti yang dirancang. Hampir semua murid kelas tingkatan 3B, 3F dan 3G  memberi respon dan maklum balas yang positif berkenaan topik pengajaran sama ada bertanyakan soalan mahupun meluahkan ketidakfahaman mereka mengenai sesuatu istilah seterusnya mewujudkan komunikasi dua hala antara guru dan pelajar. Oleh itu, 85% daripada objektif yang ditetapkan tercapai dan selebihnya memerlukan pemerhatian yang khusus daripada guru.


Mata Pelajaran
Bahasa Melayu
Tingkatan: 1
Tarikh/Hari
17.06.2014/Selasa
Masa: 12.50-2.00 ptg (1B)
Masa: 5.10-6.20 ptg (1G)
Minggu/Tunjang
25/ Ulangkaji
Bil Pelajar 1 B: 32/32
Bil Pelajar 1 G: 33/33
Tajuk
Ulangkaji Peperiksaan Pertengahan Tahun Bahasa Melayu
Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:
1.       Memperbetulkan kesalahan yang dilakukan.
  1. Mengetahui jawapan yang sebenar.
Persediaan Guru
Buku teks, kapur tulis.
Aktiviti
1.       Guru mengaitkan pengajaran lepas dengan topik pengajaran pada hari ini.
2.       Guru menerangkan jawapan yang sebenar kepada para pelajar.
3.       Pelajar memperbetulakan kesalahan masing-masing.
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran di kelas tingkatan 1B dan 1G berjalan seperti yang dirancang. Murid-murid di kelas tingkatan 1B dan 1G memberikan respon yang baik sepanjang P&P dijalankan. Pelajar di kedua-dua kelas dapat mengisi dan memberikan contoh yang relevan berdasarkan soalan yang telah ditanya.  Oleh itu, 85% daripada objektif yang ditetapkan tercapai dan selebihnya memerlukan pemerhatian yang khusus daripada guru.



Mata Pelajaran
Bahasa Melayu
Tingkatan: 1
Tarikh/Hari
18.06.2014/Rabu
Masa: 3.25-4.35 ptg (1B)
Minggu/Tunjang
25/ KOMSAS
Bil Pelajar 1 B: 32/32
Tajuk
 Sambungan: Komsas: Pantun Empat Kerat Agama
Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat:
  1. Mendeklamasikan pantun dengan intonasi yang betul.
  2. Menyatakan tema, persoalan,nada, bentuk dan ciri-ciri sajak, gaya bahasa, nilai dan pengajaran.

KBT
Memberi penerangan yang berkesan.
Penerapan Nilai
Kasih-sayang, baik, rajin, jujur, berani dan bertanggungjawab.
Persediaan Guru
Buku teks, kapur tulis.
Aktiviti
1.       Guru memilih pelajar secara rawak untuk mendeklamasikan pantun ini dengan intonasi yang betul dan sesuai.
2.       Guru kemudian menerangkan tema, persoalan, nada, bentuk dan ciri-ciri sajak, gaya bahasa, nilai dan pengajaran kepada pelajar.
3.       Guru menguji pelajar dengan memberikan latihan berkenaan pantun Empat Kerat Agama ini .
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran di kelas tingkatan 1B berjalan seperti yang dirancang. Murid-murid di kelas tingkatan 1B memberikan respon yang baik sepanjang P&P dijalankan. Pelajar-pelajar kelas ini dapat menyatakan tema, persoalan, bentuk, gaya bahasa, nilai dan pengajaran yang relevan.  Oleh itu, 80% daripada objektif yang ditetapkan tercapai dan selebihnya memerlukan pemerhatian yang khusus daripada guru.


Mata Pelajaran
Sejarah
Tingkatan: 3
Tarikh/Hari
18/06/2014 (Rabu)
Masa: 12.50-2.00 (3B)
Minggu/Tunjang
25/ Ulangkaji
Bil Pelajar: 33 (3B), 34,(3F), 34(3G)
Tajuk
Sambungan: Ulangkaji Peperiksaan Pertengahan Tahun
Hasil Pembelajaran

Aras 1: Pelajar dapat;
1.       Memperbetulkan kesalahan yang dilakukan.
2.       Mengetahui jawapan yang sebenar.
Bahan Bantu Mengajar
Buku Teks, papan tulis dan kapur, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
Aktiviti
1.       Guru mengaitkan pengajaran lepas dengan topik pengajaran pada hari ini.
2.       Guru menerangkan jawapan yang sebenar kepada para pelajar.
3.       Pelajar memperbetulakan kesalahan masing-masing.
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran kelas 3B berjalan seperti yang dirancang. Hampir semua murid kelas tingkatan 3B  memberi respon dan maklum balas yang positif berkenaan topik pengajaran sama ada bertanyakan soalan mahupun meluahkan ketidakfahaman mereka mengenai sesuatu istilah seterusnya mewujudkan komunikasi dua hala antara guru dan pelajar. Oleh itu, 85% daripada objektif yang ditetapkan tercapai dan selebihnya memerlukan pemerhatian yang khusus daripada guru.


Tarikh/Hari
(Khamis 19-06-2014 hingga Jumaat 20-06-2014)
Minggu/Tunjang
25
Perkara
Mesyuarat MSSM Petanque dan Sambutan Hari Guru dan Anugerah APC di Kuching.
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran kelas 3F, 3G, 1B dan 1G tidak dapat dijalankan kerana guru menghadiri  Mesyuarat MSSM Petanque dan Sambutan Hari Guru dan Anugerah APC di Kuching. Oleh itu, P&P kelas-kelas di atas akan disambung pada minggu hadapan.









No comments:

Post a Comment