RPH MINGGU KE-25 ( 16-06-2014 HINGGA
20-06-2014)
Mata Pelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan: 3
|
Tarikh/Hari
|
16/06/2014 (Isnin)
|
Masa: 12.50-2.00 (3B)
Masa: 4.35-5.10 (3G)
Masa: 5.10-6.20 (3F)
|
Minggu/Tunjang
|
25/ Ulangkaji
|
Bil Pelajar: 33 (3B), 34,(3F), 34(3G)
|
Tajuk
|
Ulangkaji Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Aras 1: Pelajar dapat;
1. Memperbetulkan kesalahan yang dilakukan.
2.
Mengetahui
jawapan yang sebenar.
|
|
Bahan Bantu Mengajar
|
Buku Teks, papan tulis dan kapur, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan
Tahun
|
|
Aktiviti
|
1.
Guru mengaitkan pengajaran lepas dengan
topik pengajaran pada hari ini.
2.
Guru menerangkan jawapan yang sebenar kepada
para pelajar.
3.
Pelajar memperbetulakan kesalahan
masing-masing.
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran kelas 3B,3F dan
3G berjalan seperti yang dirancang.
Hampir semua murid kelas tingkatan 3B, 3F dan 3G memberi respon dan maklum balas yang
positif berkenaan topik pengajaran sama ada bertanyakan soalan mahupun
meluahkan ketidakfahaman mereka mengenai sesuatu istilah seterusnya mewujudkan
komunikasi dua hala antara guru dan pelajar. Oleh itu, 85% daripada objektif yang
ditetapkan tercapai dan selebihnya memerlukan pemerhatian yang khusus
daripada guru.
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Melayu
|
Tingkatan: 1
|
Tarikh/Hari
|
17.06.2014/Selasa
|
Masa: 12.50-2.00 ptg
(1B)
Masa: 5.10-6.20 ptg
(1G)
|
Minggu/Tunjang
|
25/ Ulangkaji
|
Bil Pelajar 1 B: 32/32
Bil Pelajar 1 G: 33/33
|
Tajuk
|
Ulangkaji Peperiksaan
Pertengahan Tahun Bahasa Melayu
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
1.
Memperbetulkan
kesalahan yang dilakukan.
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, kapur tulis.
|
|
Aktiviti
|
1.
Guru mengaitkan pengajaran lepas dengan
topik pengajaran pada hari ini.
2.
Guru menerangkan jawapan yang sebenar kepada
para pelajar.
3. Pelajar memperbetulakan kesalahan masing-masing.
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran di kelas tingkatan
1B dan 1G berjalan seperti yang dirancang. Murid-murid di kelas tingkatan 1B
dan 1G memberikan respon yang baik sepanjang P&P dijalankan. Pelajar di
kedua-dua kelas dapat mengisi dan memberikan contoh yang relevan berdasarkan
soalan yang telah ditanya. Oleh itu,
85% daripada objektif yang ditetapkan tercapai dan selebihnya memerlukan
pemerhatian yang khusus daripada guru.
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Melayu
|
Tingkatan: 1
|
Tarikh/Hari
|
18.06.2014/Rabu
|
Masa: 3.25-4.35 ptg (1B)
|
Minggu/Tunjang
|
25/ KOMSAS
|
Bil Pelajar 1 B: 32/32
|
Tajuk
|
Sambungan: Komsas: Pantun Empat Kerat Agama
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
|
|
KBT
|
Memberi penerangan yang
berkesan.
|
|
Penerapan Nilai
|
Kasih-sayang, baik,
rajin, jujur, berani dan bertanggungjawab.
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, kapur tulis.
|
|
Aktiviti
|
1.
Guru memilih pelajar secara rawak untuk mendeklamasikan pantun ini
dengan intonasi yang betul dan sesuai.
2.
Guru kemudian menerangkan tema,
persoalan, nada, bentuk dan ciri-ciri sajak, gaya bahasa, nilai dan
pengajaran kepada pelajar.
3.
Guru menguji pelajar dengan
memberikan latihan berkenaan pantun Empat Kerat Agama ini .
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran di kelas tingkatan
1B berjalan seperti yang dirancang. Murid-murid di kelas tingkatan 1B
memberikan respon yang baik sepanjang P&P dijalankan. Pelajar-pelajar
kelas ini dapat menyatakan tema, persoalan, bentuk, gaya bahasa, nilai dan
pengajaran yang relevan. Oleh itu, 80%
daripada objektif yang ditetapkan tercapai dan selebihnya memerlukan
pemerhatian yang khusus daripada guru.
|
Mata Pelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan: 3
|
Tarikh/Hari
|
18/06/2014 (Rabu)
|
Masa: 12.50-2.00 (3B)
|
Minggu/Tunjang
|
25/ Ulangkaji
|
Bil Pelajar: 33 (3B), 34,(3F), 34(3G)
|
Tajuk
|
Sambungan: Ulangkaji Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Aras 1: Pelajar dapat;
1. Memperbetulkan kesalahan yang dilakukan.
2.
Mengetahui
jawapan yang sebenar.
|
|
Bahan Bantu Mengajar
|
Buku Teks, papan tulis dan kapur, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan
Tahun
|
|
Aktiviti
|
1.
Guru mengaitkan pengajaran lepas dengan
topik pengajaran pada hari ini.
2.
Guru menerangkan jawapan yang sebenar kepada
para pelajar.
3.
Pelajar memperbetulakan kesalahan
masing-masing.
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran kelas 3B berjalan
seperti yang dirancang. Hampir semua murid kelas tingkatan 3B memberi respon dan maklum balas yang
positif berkenaan topik pengajaran sama ada bertanyakan soalan mahupun
meluahkan ketidakfahaman mereka mengenai sesuatu istilah seterusnya
mewujudkan komunikasi dua hala antara guru dan pelajar. Oleh itu, 85% daripada
objektif yang ditetapkan tercapai dan selebihnya memerlukan pemerhatian yang
khusus daripada guru.
|
Tarikh/Hari
|
(Khamis 19-06-2014 hingga Jumaat
20-06-2014)
|
Minggu/Tunjang
|
25
|
Perkara
|
Mesyuarat MSSM Petanque dan
Sambutan Hari Guru dan Anugerah APC di Kuching.
|
Refleksi
|
Pengajaran dan
pembelajaran kelas 3F, 3G, 1B dan 1G tidak dapat dijalankan kerana guru
menghadiri Mesyuarat MSSM Petanque dan Sambutan Hari
Guru dan Anugerah APC di Kuching. Oleh itu, P&P kelas-kelas di atas akan
disambung pada minggu hadapan.
|
No comments:
Post a Comment