RPH MINGGU KE-36(02-09-2014 HINGGA
05-09-2014)
Mata Pelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan: 1
dan 3
|
Tarikh/Hari
|
01/09/2014 (Isnin )
|
|
Minggu/Tunjang
|
36
|
|
Tajuk
|
CUTI
PERISTIWA SEMPENA HARI KEMERDEKAAN KE-57
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan
pembelajaran kelas 1B, 1G dan 3F tidak berjalan seperti yang dirancang. Semua
murid tingkatan 3 menjalani Peperiksaan Percubaan Penilaian PT3 selama 1
minggu. Pengajaran dan pembelajaran pelajar tingkatan 3 akan disambung pada
minggu hadapan.
|
Mata Pelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan: 3
|
Tarikh/Hari
|
02/09/2014 (Selasa) hingga 05/09/2014
|
Masa: 12.05-1.05 (3B)
Masa: 3.25-4.00 (3F)
Masa: 4.05-4.55 (3G)
|
Minggu/Tunjang
|
36
|
Bil Pelajar: 33 (3B), 34,(3F), 34(3G)
|
Tajuk
|
PEPERIKSAAN
PERCUBAAAN PENILAIAN PT3
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan
pembelajaran kelas 3B, 3F dan 3G tidak berjalan seperti yang dirancang. Semua
murid tingkatan 3 menjalani Peperiksaan Percubaan Penilaian PT3 selama 1
minggu. Pengajaran dan pembelajaran pelajar tingkatan 3 akan disambung pada
minggu hadapan.
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Melayu
|
Tingkatan: 1
|
Tarikh/Hari
|
03.09.2014/Rabu
04.09.2014/ Khamis
|
Masa: 4.00-5.10 ptg
(1B)
Masa: 12.50-2.00 ptg
(1G)
|
Minggu/Tunjang
|
36/ Unit 19: Belian
Kayu Bernilai
|
Bil Pelajar 1 B: 32/32
Bil Pelajar 1 G: 33/33
|
Tajuk
|
Ayat Tunggal dan Ayat
Tanya
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
|
|
KBT
|
Memberi penerangan yang
berkesan.
|
|
Penerapan Nilai
|
Kasih-sayang,
hormat-menghormati, kerjasama dan kemasyarakatan.
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks, kapur tulis.
|
|
Aktiviti
|
1.
Guru menyoal pelajar tentang apa yang mereka faham mengenai Ayat
Tunggal dan Ayat Tanya.
2.
Guru kemudian mengaitkan jawapan pelajar dengan topik pengajaran.
3.
Guru melukis jadual jenis-jenis Ayat Tunggal dan Ayat Tanya kepada
pelajar di papan hitam.
4.
Pelajar menyalin nota dalam buku masing-masing.
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran di kelas tingkatan
1B dan 1G berjalan seperti yang dirancang. Murid-murid di kelas tingkatan 1B
dan 1G memberikan respon yang baik sepanjang P&P dijalankan. Pelajar di
kedua-dua kelas dapat mengisi dan memberikan contoh yang relevan berdasarkan
soalan yang telah ditanya. Oleh itu,
85% daripada objektif yang ditetapkan tercapai dan selebihnya memerlukan pemerhatian
yang khusus daripada guru.
|
Mata Pelajaran
|
Bahasa Melayu
|
Tingkatan: 1
|
Tarikh/Hari
|
04.09.2014/ Khamis
05.09.2014/Jumaat
|
Masa: 5.10-6.20 ptg
(1B)
Masa: 2.35-3.45 ptg
(1G)
|
Minggu/Tunjang
|
36/ KOMSAS
|
Bil Pelajar 1 B: 32/32
Bil Pelajar 1 G: 33/33
|
Tajuk
|
Prosa Tradisional: Hikayat
Marakarma
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
|
|
KBT
|
Memberi penerangan yang
berkesan.
|
|
Penerapan
Nilai
|
Kasih-sayang, baik,
rajin, jujur, berani dan bertanggungjawab.
|
|
Persediaan
Guru
|
Buku teks, kapur tulis.
|
|
Aktiviti
|
1.
Guru berbincang bersama-sama pelajar mencari tema, persoalan,latar,
plot, gaya bahasa, nilai dan
pengajaran.
2.
Guru memberi latihan berkenaan dengan prosa tradisional yang telah
dipelajari.
3.
Pelajar menyalin nota dan membuat latihan dalam buku masing-masing.
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran kelas 1B dan 1G berjalan
seperti yang dirancang. Semua murid di kedua-dua kelas memberi respon yang
positif terhadap topik pengajaran apabila guru bertanyakan soalan seterusnya
mewujudkan komunikasi dua hala antara guru dan pelajar. Pelajar juga dapat
membuat latihan yang telah diberikan kepada mereka. Oleh itu, 80% daripada
objektif yang ditetapkan di kedua-dua kelas tercapai dan baki selebihnya
memerlukan pemerhatian yang khusus daripada guru.
|
No comments:
Post a Comment