Mata Pelajaran
|
Bahasa Melayu
|
Tingkatan: 1C dan 1G
|
Tarikh/Hari
|
02.07.2012/Isnin
|
Masa: 12.50-2.00ptg/5.10-6.20ptg
|
Minggu/Tunjang
|
27/Pemahaman
|
Bil Pelajar: 35/36 dan 34/36
|
Tajuk
|
Unit 7: Wira Bangsa (Mencari Maklumat dan Membezakan Maklumat)
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat:
|
|
KBT
|
Memberi penerangan yang berkesan.
|
|
Penerapan Nilai
|
Kerjasama, berani mencuba, tidak berputus asa.
|
|
Persediaan Guru
|
Buku teks Bahasa Melayu Tingkatan 1.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca teks laporan
yang terdapat dalam buku teks masing-masing. Guru menyuruh pelajar
menyenaraikan maklumat ringkas berdasarkan teks yang dikaji. Pelajar menjawab
soalan yang terdapat dalam buku teks. Pelajar menghantar buku latihan
masing-masing.
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran di
kedua-dua kelas berjalan dengan lancar. Pelajar di kedua-dua kelas memberikan
respon yang baik sepanjang aktiviti P&P berlangsung. Walaubagaimanapun,
terdapat sebilangan pelajar yang masih tidak tahu menjawab soalan yang
diberikan. Oleh itu, 80 peratus daripada objektif yang ditetapkan pada hari
ini tercapai, manakala 20 peratus lagi tidak tercapai.
|
Mata Pelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan: 1L
|
Tarikh/Hari
|
02.07.2012/Isnin
|
Masa: 3.25-4.00ptg
|
Minggu/Tunjang
|
27/ Bab 7
|
Bil Pelajar: 35/37
|
Tajuk
|
Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka.
(Latihan Subtopik Pengasasan Kerajaan Johor).
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Aras 1: Pelajar dapat;
1.
Menyatakan kesan kejatuhan Melaka
2.
Mengetahui lokasi ibukota Kerajaan
Johor
3.
Menyenaraikan kuasa-kuasa yang
terlibat dalam Perang Tiga Segi.
|
|
Konsep dan Istilah
|
Warisan, Pengasas dan Tanah Jajahan
|
|
Unsur/Tingkahlaku Patriotisme
|
Bersikap cekal dan tabah, mengamalkan sikap tidak berputus asa
dan keberanian dalam perjuangan.
|
|
Bahan Bantu Mengajar
|
Buku Teks, papan tulis dan kapur.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar menyalin soalan
latihan yang diberikan oleh guru. Pelajar diminta mencari jawapan di dalam buku teks. Pelajar
dikehendaki menghantar buku latihan masing-masing.
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran
kelas Tingkatan 1L berjalan dengan lancar. Pelajar tingkatan 1L menyalin
latihan yang diberikan oleh guru. Walaubagaimanapun, sebilangan pelajar tidak
dapat menyiapkan latihan mereka seterusnya tidak dapat menghantar buku
latihan pada hari itu. Oleh itu, objektif yang ditetapkan hanya mencapai 70
peratus.
|
Mata Pelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan: 1K
|
Tarikh/Hari
|
02.07.2012/Isnin
|
Masa: 4.35-5.10ptg
|
Minggu/Tunjang
|
27/ Bab 7
|
Bil Pelajar: 31/33
|
Tajuk
|
Johor Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka.
(Sambungan Pengasasan Kerajaan Johor).
|
|
Hasil Pembelajaran
|
Aras 1: Pelajar dapat;
1.
Menceritakan usaha-usaha Sultan
Mahmud Syah Menegakkan Semula Kewibawaan Kesultanan Melayu Melaka
2.
Menyatakan kesan kejatuhan Melaka
3.
Mengetahui lokasi ibukota Kerajaan
Johor
|
|
Konsep dan Istilah
|
Warisan, Pengasas dan Tanah Jajahan
|
|
Unsur/Tingkahlaku Patriotisme
|
Bersikap cekal dan tabah, mengamalkan sikap tidak berputus asa
dan keberanian dalam perjuangan.
|
|
Bahan Bantu Mengajar
|
Buku Teks, papan tulis dan kapur.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar menyalin nota yang
diberikan oleh guru dalam bentuk jadual mengikut rentetan peristiwa.
|
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran
kelas Tingkatan 1K berjalan dengan lancar. Pelajar tingkatan 1K menyalin nota
yang diberikan oleh guru.
|
Tarikh/Hari
|
03/07/2012/Selasa
04/07/2012/Rabu
05/07/2012/Khamis
|
P&P tidak dapat dijalankan.
Sekolah menyambut Kejohanan Sukan
Tahunan Kali Ke-47 pada ketiga-tiga hari tersebut.
|
Tarikh/Hari
|
06/07/2012/Jumaat
|
P&P tidak dapat dijalankan.
Sekolah menyambut cuti peristiwa
sempena Kejohanan Sukan Kali Ke-47.
|
No comments:
Post a Comment